تلاش برای نجات جان دو محکوم به مرگ


Email: against.execution@googlemail.com

در صورت تمایل با عکس خود و یا با امضا و اسم و مشخصات خود از این حرکت حمایت کنید. این وبلاگ با لیست امضاء کنندگان به سازمان ملل و سازمانهای دفاع از حقوق بشری معرفی خواهد شد . امید است که بتوانیم با یاری یکدیگر این دو زن را از مرگ نجات دهیم

You can help these stoning and death sentenced to be stopped. To show your solidarity send us your name, adress and picture (optionally) . This weblog will be shared with the UN and several human right organisations.


Auch Sie Können dazu beitragen und helfen die Hinrichtung und Steinigung dieser Frauen zu verhindern. Senden Sie uns als Zeichen Ihre Solidarität Ihren Vor- und Nachname, Ihre Anschrift und optimal ein Bild. Dieser Weblog wird die UN und Menschenrechtorganisationen verschickt.


Friday, January 21, 2011



Ein Stern aus dem Iran brennt im Kölner Nachthimmel!

Mahnwache

Sa, 22.01.2011 um 17 Uhr, Köln, Domplatte

Danach marschieren wir bis zum Wallrafplatz (vor dem WDR)

Dort schicken wir eine Kerze zur Erinnerung an alle Opfer der wöchentlichen Hinrichtungen des islamischen Regimes vom Iran, mit Hilfe eines Ballons in den Kölner Nachthimmel.

Seit Anfang 2011 sind mindestens 70 Menschen im Iran erhängt worden, alle acht Stunden eine Person.

Der letzte politische Gefangene ist Hossein Khezri (iranischer Kurde, 28), der am 15.01.2011 nach zwei Jahren Folter hingerichtet worden ist (s. Bilder als Kind und Erwachsene).

Diese Kundgebung wird von einer kurdischen Menschenrechtsorganisation (aus Köln) organisiert und von verschiedenen iranischen Vereinen unterstützt.

Wednesday, January 19, 2011

شنبه 22 ژانویه 2010 ،ساعت 16.45،کلن ،مقابل کلیسای دم
از حرکت اعتراضی در محکومیت اعدام واعدام جوان 28 ساله کرد ایرانی،حسین خضری، که به دعوت جمعیت دفاع از حقوق بشر کرد در کلن و با شمع دردست برگزار می شود پشتیبانی فعال و در آن شرکت می کنیم. این اعدام به خاطر بیم رژیم جمهوری اسلامی از اعتراضاتی نظیر اعتراض گسترده به اعدام شیرین علم هولی وفرزاد کمانگرو..در خفا انجام شد. اعتراض به رژیمی که از ابتدای سال 2011 تاکنون 70 انسان را، هر 8ساعت 1 انسان ، اعدام کرده است ، آن هم در خارج از ایران ، در وحله اول فقط نشانه عدم پذیرش توحش روزانه در میهنمان است ونه بیش از آن !!. پیش از کلن در روزهای گذشته در پاریس ،برلین، بروکسل نیزایرانیان ،در گردهم آیی های خود این اعدام وسایر اعدامها را محکوم کرده اند وزنجیره اعتراضات ادامه دارد..به ویژه وقتی این حرکات اعتراضی در سراسر جهان درکنار هم قرار داده میشود، میزان تاثیر آن بیشتر قابل درک است، گو اینکه دفاع از حق زندگی انسانها واعتراض به اعدام به عنوان یک قتل دولتی، آن هم در جمهوری اسلامی، از آنچنان مشروعیت اخلاقی برخوردار است که ضرورت اعتراض به آن در هر وسعتی را توجیه می کند. در این شرایط ،از همه مدافعان حقوق بشر،چه به صورت فرد وچه در قالب تشکل،خواستار پشتیبانی وشرکت فعال در این حرکت وگرد هم آیی های مشابه و نیزبرگزاری گردهمآیی های ضد اعدام در جمهوری اسلامی هستیم .همزمان با این گردهم آیی،مانند همیشه فراخوان وبیانیه مطبوعاتی در این رابطه به مراجع اروپایی وآلمانی ارسال می شود . در صورت امکان شمع های سرپوشیده به همراه داشته باشید.در پایان گرد هم آیی در مقابل و.د.ار، یکی از شمعها به یاد شمع خاموش شده زندگی حسین خضری در یک حرکت سمبلیک به آسمان کلن فرستاده می شود. مکان وزمان گرد هم آیی : شنبه 22 ژانویه 2010 ،ساعت 16.45،کلن ،مقابل کلیسای دم . کور سوی حتی یک شمع در ستایش زندگی از تاریکی همه چوبه های اعدام جمهوری اسلامی پر نور تر است ! بیانیه جمعیت دفاع از حقوق بشر کرد، در پیوست است.
جمعیت دفاع از زندانیان سیاسی ایران/کلن 28 دی 1389